Skoda 1.6 BFQ szarpie na LPG przy rozpędzaniu się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saloow
    Classic
    • 2013
    • 15

    Skoda 1.6 BFQ szarpie na LPG przy rozpędzaniu się

    Witam.
    Byłem dzisiaj u mechanika mówił, że jest przekonany, że to wtryski powiedział też, że rozrząd jest sprawdzony i wszystko dobrze, głowica też sprawdzona.
  • dagger86
    Drive
    • 2012
    • 81

    #2
    Skoda 1.6 BFQ szarpie na LPG przy rozpędzaniu się

    Witam,

    od paru dni obserwuję nieprzyjemne szarpanie na LPG podczas rozpędzaniu samochodu na każdym biegu. Szarpanie znika przy 3 tysiącach obrotów. Na Pb nie ma czegoś takiego i samochód idzie jak przecinak. Dodam że filtry (wszystkie możliwe) były wymienione około 10 tys. km temu tak samo jak przewody zapłonowe i świece. Osobiście przewiduje 3 rzeczy:
    -reduktor lub listwa wtryskowa LPG -te dwa problemy ponieważ auto ma 185 tys. km a nic z w/w nie było wymieniane ani regenerowane (reduktor)
    no ostatnie to:
    -cewka - może być coś nie tak z iskrą a jak wiadomo LPG jest wrażliwsze na problemy z iskrą.
    Dodam że na biegu jałowym (zarówno na LPG jak i na Pb) nie ma falowań obrotów. To się odczuwa tylko przy rozpędzaniu tak jakby silnik nie dostawał odpowiedniej ilości LPG i był za słaby.

    Czy ktoś z was zetknął się z podobnym problemem (i go rozwiązał)?
    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      U mnie jak cewka zaczela padac czuc bylo wyrazny brak pelnej mocy i troche go szarpalo podczas przyspieszania. Po wymianie cewki wszystko wrocilo do normy.

      Komentarz

      • dagger86
        Drive
        • 2012
        • 81

        #4
        Cały czas myślę o cewce ale póki co na Pb idzie jak rakieta dlatego szkoda wydawać mi 200-300 zł na nową cewkę BOSCH lub BERU (gorszych nie chciałbym kupować bo to bez sensu).

        [ Dodano: Wto 24 Cze, 14 13:34 ]
        Może ktoś zna wartego polecenia gazownika w okolicy Słupska co by mi zdiagnozował problem? Przeszukuje forum i jakoś nie mogę znaleźć takiego problemu jak mój, zawsze coś się różni...
        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

        Komentarz

        • paulob1
          Rider
          • 2008
          • 470
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          dagger86, a cewkę elektromagnesu przy reduktorze sprawdzałeś? Może to ona... nie podaje LPG.... albo styki nie łączą...
          Bo skoro na benzynie nie przerywa, to proponuję eliminować usterki związane z LPG, a potem w koszty....
          Jest jeszcze jeden zawór na obudowie w butli...
          Proponuję jeszcze sprawdzić rejestr błędów sterownika LPG, czy nie zarejestrował niskiego ciśnienia na listwie.

          Komentarz

          • dagger86
            Drive
            • 2012
            • 81

            #6
            Problem rozwiązany - wtryski. Reduktor ok - sprawdzone ciśnienie etc. Kalibracja mapy pomogła. Po prostu gubią mapę po iluś tam kilometrach (teraz po ponad 18 tys.). Nie wiem ile teraz wytrzymają bez kalibracji. Zobacze czy okres się skróci, jeżeli tak i to znacząco to będzie trzeba rozważyć nowe wtryski. Pytanie:

            oryginalne (MED'y) czy coś innego (proponowano mi Valteki)....???
            1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              dagger86, proponuję zapisać backup mapy. To zaledwie 12 kB plik o rozszerzeniu .lrc .
              Będziesz miał porównanie, czy faktycznie coś jest z mapą (w co wątpię), czy raczej wtryski nie trzymają parametrów i pomimo takich samych czasów otwarć dla danego zestawu parametrów, otwierają się jak i kiedy chcą.
              Druga sprawa, to jeśli przejechałeś ponad 180 tys km na tych wtryskach, to chwałą im za to.
              Ja swoje czyściłem po przebiegu 74 tys km i zamieściłem fotorelację w dziale LPG i paliwa alternatywne.
              Jeśli masz wtryski czarne MED, tzn. że mają one po 4 otwory pod tzw. siateczką.
              Od jakiegoś czasu MED zastąpił czarne MEDy niebieskimi, które mają o ile dobrze pamiętam 12 otworów i nieco inną budowę. MED chwali się ,że mają przybliżoną charakterystykę do starych czarnych i są w pełni zastępowalne, choć może być potrzebna drobna korekta ustawień w niskim zakresie obrotów.
              Jeśli masz odrobinę smykałki i trochę czasu, to spróbuj je wyczyścić.
              u mnie auto poszarpywało na niskich obrotach i czasami muliło.
              Po czyszczeniu niebo a ziemia 8)
              Nie wiem co reprezentują sobą Valteki, ale jeśli moje wtryski MED wytrzymają taki przebieg, to wymienię je na ten sam model, bo 180 tys km, to solidny przebieg i zwróciły się one niejednokrotnie.

              Komentarz

              • dagger86
                Drive
                • 2012
                • 81

                #8
                Szacun za tą fotorelację. Jakąś tam smykałkę mam ale obawiam się że takiego modułu nie zrobię. Czy jest jakaś inna metoda czyszczenia wtrysków?

                A propo po tej ostatniej korekcie mapy nadal wszystko O.K.
                1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                Komentarz

                • paulob1
                  Rider
                  • 2008
                  • 470
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  dagger86, wiesz, sam moduł nie jest taki niezbędny.
                  Można to robić np. zwierając i rozwierając 2 przewody i też od bidy wyczyści.
                  Chodzi o to, by zruszyć całe to dziadostwo, które siedzi w zakamarkach wtryskiwaczy.
                  U mnie było tego sporo, co widać po fotkach...
                  Tylko taka metoda może dać rezultat. Profesjonaliści po takim czyszczeniu podłączają wtryski do specjalnych wyskalowanych menzurek i puszczają przez nie benzynę.
                  Każdy z nich musi mieć bardzo zbliżoną ilość przepływu w danym czasie.



                  Posiłkowałem się wiedzą głównie z internetu 8)

                  [ Dodano: Wto 22 Lip, 14 10:51 ]
                  Jeśli chciałbyś ściągnąć plik konfiguracji swojej instalki, to polecam taki kabelek:

                  Jesteśmy producentem urządzeń elektronicznych a naszym podstawowym kierunkiem jest produkcja interfejsów diagnostycznych do instalacji gazowych.


                  Podajesz tylko do jakiej instalacji potrzebujesz złączkę.
                  U mnie kabel służy już ponad 4 lata i jestem very zadowolony.
                  W osobnym dziale masz soft.

                  Komentarz

                  • logan_x
                    Rider
                    • 2011
                    • 401
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez paulob1
                    Jeśli chciałbyś ściągnąć plik konfiguracji swojej instalki, to polecam taki kabelek:

                    Jesteśmy producentem urządzeń elektronicznych a naszym podstawowym kierunkiem jest produkcja interfejsów diagnostycznych do instalacji gazowych.


                    Podajesz tylko do jakiej instalacji potrzebujesz złączkę.
                    U mnie kabel służy już ponad 4 lata i jestem very zadowolony.
                    W osobnym dziale masz soft.
                    Ja akurat tego kabla nie mogę polecić, mimo wielu prób nie udało mi się połączyć, dopłaciłem i wymieniłem na droższy, zadziałał od razu.
                    Jesteśmy producentem urządzeń elektronicznych a naszym podstawowym kierunkiem jest produkcja interfejsów diagnostycznych do instalacji gazowych.

                    Komentarz

                    Pracuję...